viernes, 11 de marzo de 2011

Godtekake -slik det hele begynte

Jeg har som sagt alltid vært glad i å bake, men interessen for å pynte kaker og eksprimentere med disse tok først helt av i fjor sommer. Min datter fylte 3 år og tantebarnet mitt hadde allerede fylt 7 år og vi skulle ha felles familiebursdag mens vi var hjemme på sommerferie i Norge. Rosa var kravet fra begge bursdagsprinsessene så da var det bare å surfe litt på nettet. Jeg ble overrasket over den kakeverdnen som fantes der ute i nettuniverset, og jeg ble veldig inspirert av bla. av Manuela på http://www.passionforbaking.com/ . Resultatet ble en rosa godtekake som begge bursdagsprinsessene ble veldig fornøyd med. Jeg nå i ettertid er ikke så veldig fornøyd når sant skal være sagt , men legger ut de to bildene jeg har av kaka slik at dere kan se hvordan det hele begynte.


Dette var lenge før jeg begynte å blogge men jeg mener å huske at kaka bestod av to sukkerbrød, det ene farga jeg grønt og det andre rosa med konditorfarge. Fylte med ferdigkjøpt vaniljekrem og bringebærsyltetøy.Kaka ble dekt med rosa smørkrem. Pynten var rosa marshmallows og godteriperlekjeder.Husker ikke hvordan den smakte men den ble da spist opp så helt forferdelig kan den ikke ha vært. Sånn kan det altså gå, etter dette har det blitt mang en kake og synes selv jeg har blitt en del flinkere. Men her er altså den spede begynnelse.

Ha en fin bakedag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario