domingo, 6 de marzo de 2011

Supersunn dessert

En av de tingene jeg elsker ved å bo i Spania er deres uendelig lange jordebær sesong. Jeg nemlig elsker jordebær, og hurra her får man kjøpt jordebær til en rimelig penge fra februar til desember, altså nesten hele året og ikke til de sjokkprisene vi har i norge. Appelsiner er jeg også veldig glad i, så da ble denne desserten ,som veldig ofte blir servert på spanske resturanter, fort en favoritt. At den er ferdig på under 10 min og er sunn og full av vitamin c og antioksidanter er jo også ett stort pluss i boka. Denne kan nytes med god samvittighet i forhold til andre kaloribombe desserter.
Til 2 personer trenger du;

.10 -12 jordebær            /       10-12 fresas
  4 appelsiner                 /        4 naranjas
    litt sukker                    /          azucar.

Vask jordebærene godt og del dem opp i biter, strø litt sukker over og sett dem tilside.



Del appelsinene i to og press ut all saften av dem. Tilsett litt sukker om du synes juicen er for sur, jeg for min del gjør det ikke men det er smak og behag.

Finn frem to fine serveringsglass og fordel jordebærene i dem ,hell over den nypressede appelsinjuicen , strø over litt revet sjokolade og server. Jeg pleier å sette dem ett par minutter i fryseren så det er kaldt når det serveres.


Voila kjempeenkelt og kjempegodt, en smak av sommer!

No hay comentarios:

Publicar un comentario