lunes, 25 de abril de 2011

Blodappelsincurdterter med kokos

Fryktelig langt og vanskelig navn  ble det på disse tertene, men de er absolutt lette å lage, ingen sammenheng med navn og tilberedelse.Måtte jo bruke blodappelsincurden til noe der den sto i kjøleskapet,dermed ble pai løsningen eller terter om du vil. Disse tertene ble supergode og så ut som små soler.


Jeg spiste mine kalde så de er fine å ha med på tur. Om du vil prøve trenger du til 5 små paier(eller en stor) dette;

      100 g smør             /     100g de mantequilla
          1 egg                  /               1 huevo
      3,5 dl mel               /            3,5 dl harina
     2 ss sukker            /     2 chucaradas de azucar
 0,5 ts bakepulver      /   0,5 chucaradita de levadura
     en klype salt          /             un pincho de sal

 Begynn med å smelte smøret . Pisk egget godt  og rør ut sukkeret i egget ,før du blander inn smøret.



Deretter rører du inn mel, bakepulver og salt. Smør terteformene eller paiformen din godt , og trykk ut deigen i disse. Sett formene i fryseren i ca 30 minutter, mens du forvarmer ovnen til 225 grader.




Etter en halvtime tar du formene ut av fryseren og steker dem midt i ovnen i 10-12 minutter. La dem avkjøles litt før du tar dem ut av formene, ellers ryker de veldig lett. Ha blodappelsincurd (oppskrift finner du her) oppi tertene, fyll dem godt opp, jeg brukte ca. 300g blodappelsincurd til mine 5 terter.



Strø over litt revet kokos før du setter dem en stund i kjøleskapet. Disse kan nok også nytes varmen men jeg liker min curd best kald derfor ventet jeg.

Supergodt, virkelig å annbefale, fine å gi bort som vertinnegave om du blir bedt bort i påsken også. En ny personlig favoritt er blitt til.

                                             Nyt påskens siste dag!

1 comentario: