jueves, 14 de abril de 2011

Påskemojito

I dag vender jeg snuta hjemover , for det er fortsatt Norge som er hjem for meg, påskeferien blir alltid tilbragt i Norge. Denne gangen er det med litt blandede følelser da jeg også skal rydde opp i min pappas dødsbo, men satser på at det blir tid til påskekos med mine allikevel. Håper å få blogget litt også, temaet for de neste påskedagene vil være gult er kult. Appelsiner, sitroner ,lime ,kort sagt alle sitrusfrukter er på sitt beste nå ,og for meg hører sitrusfrukter påsken til, så dette kommer  nok til å prege bloggen i påsken.


Siden jeg ammer for tiden blir det dårlig med mojitos på meg, misforstå meg rett , det går helt greit uten , men det er jo veldig godt med en innimellom til festlige annledninger. Men hver dag er en fest heter det jo, så jeg har komponert min egen alkoholfrie frokost mojito. Om du vil prøve trenger du;
         
            1/2 blodappelsin        /     1/2 naranja sanguinea
                2 appelsiner          /               2 naranjas
                  1/2 sitron             /                1/2 limon
                   1/2 lime              /                  1/2 lima
                   litt sukker           /         un poco de azucar
                 mint blader          /           hojas de menta

Ha ca. 2 ss sukker i ett glass, mengden kommer ann på hvor mye av en søtmons du er, juster slik at det passer for deg, ha oppi noen mintblader og knus dem i sukkeret med en morter.
Press juicen ut av blodappelsinen, appelsinene, lime og sitronen og hell det over "sukkerblandingen".  Ha i noen isbiter. Pynt med litt frisk lime og nyt, dette er sol på glass så om det skulle bli dårlig vær i påsken så annbefales denne. Er ganske sikker på at denne dekker ditt daglige c - vitamin behov også. En skikkelig , ja nettopp, fest på frokostbordet.
                                                Skål og god påske!

1 comentario: