martes, 25 de octubre de 2011

Edderkoppmuffins

På bordet under Halloweenfesten var det selvfølgelig edderkopper i alle farger og fasonger, de som falt mest i smak var spiselige og smakte overraskende nok av banan. Grønne på innsiden, med svart kropp ,lange enkle ben og grønne øyne, var de blandt de mest spiste på bordet .
Om du vil ha noen spislige edderkopper på ditt bord til Halloween ,gjør du som følgende. Jeg lagde vanlige bananmuffins etter denne oppskriften, den eneste forskjellen jeg gjorde var at jeg tilsatte noen dråper grønn konditorfarge i røren slik at muffinsene skulle få ett litt eklere oppsyn.
Røren så helt grusom ut men konditorfarge har jo ingen innvirkning på smaken og ungene syntes det var veldig gøy og det er jo det viktigste. Til å pynte muffinsene dine slik at de forvandler seg til edderkopper trenger du;

                  lakrislisser            /        regaliz negro
                grønt godteri          /       chuches verdes
                 100g melis           /   100g de azucar glace
                  70g smør             /     70g de mantequilla
        70g philadelphia ost    /   70g de queso philadelfia
         svart konditorfarge     /         colorante negro


Begynn med å røre sammen romtemperert smør med philadelphia osten, deretter tilsetter du melisen til du oppnår ønsket konsistens på smørkremen din. Ha i svart konditorfarge til du oppnår den fargen du ønsker, mine var litt gråsvarte. Smør ett dekkende lag med den nå svarte smørkremen din på muffinsene dine. Deretter kutter du lakrislissene dine i passe lange, like lengder, bruk en tannpirker til å stikke små hull i muffinsene der hvor du vil plassere beina, stikk så inn de oppkuttete lakrislissene i hullene og vips da var edderkoppens bein på plass.
 Til øyne fant jeg smågodt som var svart og grønt, disse var som lakrispinner og jeg kuttet dem opp i passe store biter til å være øyne. Du kan bruke hvilket som helst grønt smågodt , eller bruk en helt annen farge for den skyld , det viktigste er at det hele er spiselig. Plasser øynene på muffinsen ,bruk litt smørkrem som lim om de ikke fester seg godt nok. Voila edderkoppmuffins ferdige til å nytes. Gøyale og de smaker også godt til tross for sitt avskrekkende utseende.
                                                           Happy Halloween!

2 comentarios:

  1. stilig :) har lekt en del med farger i baksten siste tiden jeg også.Utrolig hva man kan få til med litt fantasi:)

    ResponderEliminar
  2. veldig morsomt med farger spesiellt om man har barn i huset de spiser jo ofte dobblt da er min erfaring

    ResponderEliminar