viernes, 25 de enero de 2013

Monster High Kake 1

Da var turen kommet til datterens 5 årsdag på kakeoppdateringsfronten.Hun ble behørig feiret av skolekamerater og venner i juni i fjor selvom ikke selve dagen er før i august, men da er alle på sommerferie her i Spania så da måtte det bli før skoleslutt. Bestillingen på kaken var enkel. 
Monster High kake selvfølgelig ,hva trodde du , var svaret da jeg spurte. Så da var det selvfølgelig bare for mamma å sette igang. Uansett hvor lei ho er av hele Monster High.Kaken utviklet seg til å få selskap av ett lite dessertbord, og bursdagsbarnet var riktig fornøyd.
Jeg lagde sjokoladebunn etter tre like prinsippet , som du finner oppskrift på her på bloggen min, den eneste forskjellen er at jeg brukte halvparten kakao og halvparten mel.
                                      
So far so good,deretter gikk det meste galt spør du meg. Først lagde jeg mousse til å fylle kaken med, men da jeg skulle vispe den opp skilte den seg og dette var klokka 24 på natta og det var ca 30 grader ute. Nødløsning ble dermed å lage sjokoladefluff og sette kaka tilbake i kjøleskapet til dagen etter i påvente av at fluffen skulle bli ferdig. Dermed ble det knapt med tid og resultatet ble deretter synes jeg , altså ikke fornøyd. Vel dagen etter ble kaken omsider fylt med melkesjokoladefluff og ferske oppskjærte jordebær.
Deretter ble den frostet med vanlig smørkrem for deretter å bli trekt med svart sukkerpasta. Kjøper alltid ferdig svart sukkerpasta istedet for å lage selv , synes jeg aldri får den helt svart når jeg farger den selv. På grunn av tidsklemma glemte jeg helt å ta steg for steg bilder denne gangen. Jeg brukte en hel evighet på å skjære ut selve logoen til Monster High, og da jeg endelig var ferdig var jeg alt annet enn fornøyd med resultatet. Men den ble plassert på kaka lell, da gjestene nesten allerede var på vei inn døra.
Kastet på noen hjerter,blomster ,sommerfugler og stjerner i typiske Monster High farger, litt bling i form av sølvperler , Monster High har høy blingfaktor,og måtte så se meg ferdig med hele kaka. Syntes den så veldig simpel og kjedelig ut jeg, men dattera var kjempefornøyd og det var jo det viktigst til syvende og sist.
Må minne meg selv på at jeg aldri prøver meg på Monster High logoen igjen, det var veldig kompliserte saker. Kaka smakte godt den , men som sagt langt fra fornøyd var jeg. Men prøving og feilig må altså til og denne gangen ble det som sagt en del feiling og hastverk.Gjestene var henrykte over Monster High kaka så noe må den vel ha lignet. 
                                       Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario