miércoles, 13 de febrero de 2013

Valentines cookie surprise box

Lover at dette blir siste innlegget for denne gangen med ideer om hva du kan gjøre med sjokolade cookiesene, men denne ideen er veldig gøyal og morsom synes nå jeg. Jeg lagde nemlig små esker av fire sjokoladecookie hjerter, tre hjerter var selve esken og det fjerde hjertet var lokket. Synes eskene ble orginale og fine,ble altså super fornøyd selv.
 Oppskriften og fremgangsmåten på hvordan du lager sjokoladecookies finner du her på bloggen.Som sagt før, følg avkjølingsprossesen av cookisene nøye ,det er den som gjør at de blir helt perfekte til slutt. Stikk ut de hjertene du trenger, beregn som sagt fire hjerter til hver eske.
Følg så oppskriften helt frem til du skal putte cookiesene dine i ovnen, før du setter dem inn trenger du en mindre hjerteutstikker slik at du stikker ut ett mindre hjerte inni noen av de hjertene du allerede har, og som er klare til steking. Veldig klønete forklart men du ser det tydelig på bildet hva jeg mener.
Til en boks trenger du to uthullede hjerter og to hele hjerter. Deretter steker du dem som annvist og avkjøler dem helt før dekoreringen kan sette i gang. Igjen har jeg brukt royal icing som du kan finne oppskriften på her.  Gjør så klar to hele og to uthullede hjerter.
For å sette sammen esken din tar du først ett helt hjerte og lager en stripe med royal icing ytterst langs kanten på det, klem så forsiktig ned ett av de uthullede hjertene slik at royal icingen din fungerer som lim.
Gjenta så prosessen og "lim" det andre uthullede hjertet på også, da får du en liten eske. Deretter er det bare å dekorere lokket til esken som gjenstår, det vil si det hele hjertet som er igjen. Begynn med å lage en kant rundt det også og la den få tørke en times tid før du fortsetter dekoreringen.
Jeg lagde fire forskjellige lokk til mine esker denne gangen og igjen gikk det i fargene rosa og lilla. Den første esken fikk teksten I #hjerte# U på seg, samt en liten rose i royal icing.
 Det andre hjertet fikk litt perlepynt i blomstermønster samt datoen for Valentines dagen.
Det tredje hjertet fikk Te quiero på seg, som betyr jeg elsker deg på spansk, og også en liten royal icing blomst. 
Det fjerde hjertet fikk den samme dekoren som Valentines cookiepopsen ,hvordan du lager den kan du lese mer om her.
Jeg fylte så hjertene med Ålgrens bilar,fordi det var det eneste jeg hadde tilgjengelig hjemme av godteri, men det ideelle er jo selvfølgelig å fylle dem med smågodt som er hjerteformet.
En fin gaveidee til Valentines dagen, garantert noe som man ikke har fått før,det er jeg nesten sikker på.
Mens jeg satt og dekorerte disse eskene slo det meg at det jo også er plass til en ring eller ett par fine øredobber i disse eskene, og det er vel å foretrekke fremfor smågodt spør du meg.He he , men det er jo tanken bak som teller og er det viktigste.
Vel håper du ble inspirert av disse litt annerledes cookies. Jeg hadde det ihvertfall veldig gøy mens jeg lagde dem og ble som sagt superførnøyd med resultatet , og det skjer ikke akkurat hver dag,bare så det er sagt.
Ha en fin bakedag videre!

  

No hay comentarios:

Publicar un comentario