domingo, 10 de marzo de 2013

3 eatsjes dåpskake til Lola

Selve dåpskaka på kakebordet til Lola var hele tre etasjer høy , og det tok en hel dag å dekorere ,fylle og sparkle den.Rosa og hvit som seg hør og bør for en liten prinsesse ,og selvfølgelig rosa krone på toppen.
 Kaka ble veldig høy og desverre til min gremmelse veldig skjev, tror det skyltes underlagene som jeg hadde under de øverste kakene, det var rett og slett ikke stabile nok. Synes selv hele kaka var litt preget av tidspresset når jeg pyntet den. Det tok lengre tid en det jeg hadde beregnet og jeg ble stående med de siste detaljene til langt på natt.
 Men men , man lærer stadig noe nytt. Planen var å ha navn og dato på kaken , men jeg hadde laget kronen til toppen av kaken litt for stor så til slutt ble det ikke plass til det. Ser dessuten i ettertid at for at kaken skal se bedre ut bør det være samme høyde på alle tre etasjene , noe det ikke ble denne gangen ,det ser mye bedre ut da. Dette er kanskje detaljer som bare jeg ser, men det er kjekke råd å ta med seg på veien om du har planer om å lage en lignende kake selv. 
 Jeg har dessverre ikke ett eneste bilde av montering,sparkling og trekking av sukkerpasta denne gangen, stressfaktoren tok overhånd da dette var den sista kaken som ble gjort ferdig, og jeg glemte rett og slett bort å fotografere underveis. Alle tre etasjene bestod av sjokoladebunner, den største finner du oppskriften på her, og de to andre kakebunnene finner du oppskriften på her. De ble deretter fylt med ferske jordbær, vaniljekrem (jeg brukte ferdigkjøpt da det hverken var tid eller krefter igjen til å lage selv) og melkesjokoladefluff som dere kan lese om her. Bare husk å lage trippelt med sjokoladefluff så det holder til alle kakene.Alle tre kakene ble trekt med smørkrem,som du finner oppskrift på her,før sukkerpastaen kom på.
Kronen på toppen var også i sukkerpasta og den hadde jeg laget en uke i forveien slik at den rakk å stivne helt. Kakene var trekt med hvit sukkerpasta og blomstene var også i sukkerpasta. Kaka smakte godt og var ett blikkfang på bordet siden den var så høy. Men som sagt jeg selv var ikke helt fornøyd,kanskje  veldig selvkritisk her nå men man vil jo gjerne at det skal være perfekt og særlig om kaken skal gis bort.
                                   Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario