viernes, 8 de marzo de 2013

Barnedåps cupcakes

Hva er vel ett kakebord uten cupcakes? Jeg hadde selvfølgelig cupcakes på Lolas kakebord, og jeg brukte mine selvkomponerte Valentines muffins denne gangen. De er bare så utrolig gode ,om du ikke har prøvd dem finner du oppskriften her. 
Jeg bakte hele tre porsjoner med disse cupcaksene ,så bortsett fra noen smaksprøver som forsvant underveis var det totalt over 60 cupcakes på dessertbordet.Cupcakes formene var selvfølgelig også i rosa og lilla siden det var fargetemaet for kakebordet.
Jeg brukte også den samme hvit sjokoladefrostingen, den er bare himmelsk og den beste frostingen jeg vet om, eneste forskjellen var at jeg denne gangen farget den rosa. For å få litt variasjon på muffinstårnene frostet jeg noen med sjokoladefrosting ,den finner du oppskriften på her.
Selve muffinsene ble laget i god tid i forveien og fryst ned. Frosting og dekorering ble så gjort kvelden, eller kanskje heller rettere sagt natten før selve selskapet.Cupcakes holder seg fint i kjøleskapet til dagen etter, de smaker like godt . Selve dekorasjonene jeg brukte var i sukkerpasta så disse hadde jeg laget ferdig nesten 2 uker før selskapet. Det er en av de store fordelene med sukkerpasta , den holder seg kjempefint i en tett boks og kan dermed lages lenge før selve dagen.La dem lufttørke en dag eller to før du putter dem i boks så er de like fine.
Dekorasjonene denne gangen var små hjerter , bokstaven L for Lola,søte små sommerfugler og diverse blomster.
Kombinerte de ulike dekorasjonene slik at det bare var 10 like av hver cupcake. selve frostingen sprøytet jeg ut med en stor stjernetipp, det blir veldig dekorativt synes jeg. Er ofte ikke så mye som skal til.
Om du har cupcakes stativ slik som jeg kan jeg love deg at disse vekker oppsikt på etthvert bord. Dessuten er de utrolig gode, prøv du også da vel ,og la meg gjerne få vite hvordan det gikk.
                                 Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario