viernes, 11 de abril de 2014

Fredagstapas; Vol au vent med currykylling

Fredag igjen og det er sikkert mange som meg, som starter påskeferien i dag. Jeg vender om noen timer snuta hjem mot norge og gleder meg til å ha påskeferie der. Krysser fingrene for litt fint påskevær. Fredagstapasen i dag er også en smule påskeinspirert, for det første er den gul og dessuten inneholder den kylling og påskekyllinger er jo også noe som hører påsken til .
 Denne tapasen trenger du 12 små vol au vent til, eller canapeer som jeg mener å huske at vi kaller dem for på norsk. Jeg kjøper mine ferdige noe som gjør dette til en enkel tapas å lage. Sammen med kylling og den milde smaken av karri blir dette en super påsketapas. Dette er også en favoritt hos husets 3 åring, så denne passer for både store og små. Om du vil prøve trenger du følgende;

      65g ferdigstekt kyllingfilet    /      65g de pechuga de pollo
                    2ss mais                /          2cdas de mais
                 1 ananasring             /          1 anillo de pina
                 5ss majones              /     5 cdas de majonesa
                    0,5ts karri                /        0,5cdta de curry
                     gressløk                 /              cebollino
                 12 canapeer              /           12 vol au vent

Begynn med å skjære den ferdigstekte kyllingfileten din opp i så små biter som du bare klarer,jeg pleier å bruke saks og klippe den opp med saks det er enklere synes jeg.
Det samme gjør du med ananasringen din, skjær den opp i små biter. Deretter har du mais, karri,kylling,ananas og majones i den samme bollen og rører alt godt sammen.
Smak deg frem om du trenger litt mere majones eller om du liker den litt sterkere med litt mere karri.Når det hele er godt blandet finner du frem de 12 kanapeene, eller vol au vent om du foretrekker det navnet,og bruker en teskjee til å fylle dem men karri og kyllingblandingen din. 
Klipp til slutt over litt gressløk så det blir litt farge på før du så er klar til å servere. Smaker himmelsk og er akkurat passe store munnfuller. Enkelt og greit , og det liker vi jo alle når vi har ferie. 
Det eneste du må huske på er at du ikke fyller kanapeene lenge før du skal servere dem ,for da kan de bli myke og det er ikke noe godt. Selve kyllingrøren kan du fint lage i forveien og oppbevare i kjøleskap frem til den skal serveres. Håper du fikk lyst til å prøve, følg meg gjerne på Instagram ,heter Bakemester Snipp der også, så kan du få ett lite innblikk i min påskeferie hjemme  i Norge.
                 Ha en fin fredag videre, med eller uten påskeferie!



No hay comentarios:

Publicar un comentario