sábado, 19 de julio de 2014

Pernilles bursdagskake

Plutselig er det juli igjen og verdens vakreste tantebarn Pernille blir 11 år i dag, og det uten at tanta har fått somlet seg til å poste bursdagskaka fra fjorårets feiring. Har masse kaker som skal blogges om , så da begynner jeg like greit med litt kakeoppdateringer nå i varmen.
Som sagt så var dette tantebarnets 10 års dag som ble feiret med denne kaken og siden hun ikke hadde noen spesielle ønsker om hvordan kaken skulle se ut lagde tante en enkel fantasikake. Ble dekorativ selvom den ikke var så veldig komplisert å dekorere.Om du vil prøve brukte jeg en enkel sjokoladebunn bakt etter tre like prinsippet , som du finner en beskrivelse av her på bloggen. Det eneste du må gjøre annerledes er å bytte ut halvparten av melet med kakao. 
Husk å la kakebunnen avkjøles godt før du deler den opp og fyller den. Tantebarnet krevde sjokoladefyll, så jeg lagde melkesjokoladefluff etter denne oppskriften. Husk at om du vil fylle kaken din med sjokoladefluff så bør dette lages dagen før ,det må stå kaldt i minst 8 timer før du pisker det opp til krem. I tilegg delte jeg opp en pakke med smil sjokolade som også fikk bli fyll i kaka.
Deretter ble kaka smurt opp med denne smørkremen, det er viktig å la kaken stå litt i kjøleskapet, ca 20 minutter, før du trekker den med sukkerpasta, slik at smørkremen rekker å sette seg litt før du trekker kaken.
 Denne gangen begynte jeg med å trekke sidene på kaken med den svarte sukkerpastaen. Deretter la jeg forsiktig på den røde randen i midten. Når det gjelder svart sukkerpasta kjøper jeg bestandig ferdig farget, det er utrolig vansklig å få sukkerpasta helt svart om du farger den selv, så klok av skade kjøper jeg den alltid ferdig farget.
Resten av dekorasjonene var veldig enkle og det tok vel kun en halv time å dekorere hele kaken , noe som er ny rekord, det pleier å gå med en del timer når jeg først setter igang. Det fikk bli en fantasiblomst på toppen og det var stort sett det hele. 
Bursdagsbarnet var fornøyd og blåste ut alle lysene så da var tante også fornøyd. Noen ganger er det enkle det beste. Dessuten smakte kaken veldig godt og det er jo hovedhensikten. Nå er det vel brått klart for kakebaking igjen på tante, men det får det bli ett annet blogginnlegg om senere.
Følg meg gjerne på instagram ,Bakemester Snipp er navnet der også, der blir det oppdateringer fra vår sommer hjemme i norge. Takk for at du kikket innom her på bloggen.
                              Ha en fin sommerdag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario