lunes, 6 de octubre de 2014

Liten blå bursdagskake

I går var det min lille prins sin bursdag, 4 år og stor gutt, og da  kom mamma på at en av kakene han fikk på sin bursdag i fjor ikke har rukket å komme med på bloggen her ennå. Men her kommer den nå altså ,ett år etter ,en liten kake som Elias fikk på sengen på bursdagen sin.
En helt enkel kake uten mye dilldall ,men når det skal være til småtroll så er ofte det det beste. Jeg hadde dessuten hatt lyst til å prøve å dekorere med kun vanlig kakestrøssel da jeg hadde sett kaker dekorert slik på forskjellige blogger. Jeg lagde min vanlige kakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen.
Siden den lille prinsen min ikke er noe særlig begeistret for krem og kremkaker, gjorde jeg det så enkelt som mulig og fylte kun kaken med bringebærsyltetøy. Ofte er det enkleste det beste og sjokoladekake og bringebærsyltetøy er en enkel men nydelig kombinasjon.
Deretter lagde jeg smørkrem som ble farget blå etter den vanlige oppskriften min, som du finner her på bloggen. Deretter ble hele kaken trekt med den blå smørkremen, så kom den mest klinete delen av jobben , å dekke siden med kakestrøssel. Jeg brukte hendene og trykte bare strøsselet inn i smørkremen.
Du må vaske hendene en gang i blandt og det går med en masse kakestrøssel, men det synes jeg det var verdt. Ble en litt morsom kake,veldig typisk barnebursdags kake synes nå jeg. Jeg synes den ble litt tom på toppen og brukte da noen "dråper" melkesjokolade som jeg hadde liggende til å dekorere ferdig.
Synes det ble fint og hensikten denne gangen var en enkel og dekorativ barnekake som også barna liker å spise. Kaken ble servert på senga til min lille prins med bursdagssangen og han var veldig fornøyd.
Vel denne uken må mamma bake ny kake ,om du følger meg på Instagram får du sikkert ta del i det, Bakemester Snipp er navnet der også.
Håper du fikk inspirasjon til å bake litt, husk at det ikke alltid trenger å være så komplisert.
                                 Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario