miércoles, 26 de noviembre de 2014

Dåpscupcakes

Hva er vel ett kakebord uten cupcakes, og til Jimenas barnedåp måtte det også bakes cupcakes. Jeg valgte å lage mine favoritt muffins, eplemuffins , som utgangspunkt for cupcaksen. Siden fargetemaet for dette kakebordet var rosa, fikk de selvfølgelig rosa pynt og topping.
Jeg har lært meg at fargevalget på slike kakebord er utrolig viktig. Hold deg til en standard farge og en eller maks to farger til som får pryde kakebordet. Om det blir for mange farger virker kakebordet rotete og lite planlagt. Rosa var ett selvfølgelig valg denne gangen siden dåpsbarnet var en jente. En blomsterbukett og noen stearinlys i samme farge gjør også sitt til at kakebordet virker gjennomført og gjennomtenkt.
Disse nydlige og ikke minst friske epelemuffinsene og frostingen finner du oppskriften på her på bloggen.  Jeg lagde dobbelt porsjon og endte opp med 24 vanlige muffins. Frostingen var også denne gangen kanelsmørkrem, den finner du her på bloggen. Den eneste forskjellen var at jeg brukte rosa pastafarge og farget den lysrosa. 
Dekorasjonene på cupcaksen gikk også i rosa toner. En mørke rosa sommerfugl og en flerfarget rosa blomst med en sukkerperle i midten, slik ble det også en helhet i kakebordet da deler av denne blomsten var den samme som jeg brukte på bvdkvaøa . Om du skal dekorere cupcakes med sukkerpasta lønner det seg å lage sukkerpasta dekorasjonene en dag eller to i forveien, slik at de rekker å tørke litt, eller synker de lett inn i toppingen på cupcaksene. Håper du fikk litt inspirasjon og ideer til kakebord.
                                   Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario