miércoles, 14 de enero de 2015

Bryllupskjeks nummer 2

Til Bryllupskaka og bryllupsmessen og lagde jeg også noen dekorerte sugar cookies , slik at det var muligheter for litt smaksprøver , siden kaken ikke var spiselig. Jeg lagde tre forskjellige cookies, brud og brudgom av hjerter og en brudekjole.Dette var andre gang jeg lagde bryllupskjeks , den første gangen kan du lese om her.
Bruden og brudgommen har jeg laget før og oppskriften som jeg brukte til sugar cookisene finner du her på bloggen, Denne gangen ble det litt endringer på brudeparet i form av fargene på icingen jeg brukte. 
Jeg brukte de samme fargene som på bryllupskaken selvfølgelig , mintgrønn og lyserosa, slik at de matchet På bruden lagde jeg ett mintgrønt kjede som fikk en lyserosa eller mintgrønn liten blomst i sukkerpasta på seg med en sukkerperle i midten. Slik tok jeg opp fargen fra bryllupskaken på cookisene.
Brudgommen fikk fargen tatt opp i form av en liten rosa eller mintgrønn blomst i sukkerpasta på jakkekragen. Lurte litt på å lage knappene på jakka i fargene også , men i siste øyeblikk ombestemte jeg meg og lot de være hvite.
Brudekjolecookisene fikk samme farger i form av belter og små prikker på kanten av kjolen, De fikk desuten den samme lille blomsten i sukkerpasta i livet som feste til beltet. Synes de ble veldig fine og akkurat passe med farge på dem. Helt hvite kan fort bli litt monotont selvom det er veldig typisk for bryllup.
Oppskriften på min icing finner du her på bloggen. Husk at når du farger icingen er det viktig å ha i en og en dråpe av pasta fargen slik at du prøver deg frem til den eksakte fargen du ønsker å bruke. Det er veldig fort gjort å få en for sterk farge så pass på.
Cookisene gjorde suksess på bryllupsmessen og det var mange som fikk seg en smakeprøve. Flere som spurte meg hvilket bakeri jeg representerte - det var veldig stas for en hobbybaker som meg kan jeg si.
De trakk dessuten til seg litt oppmerksomhet disse cookisene der de stod utstilt sammen med voksede roser. Alt i alt var bryllupsmessen en kjempemorsom opplevelse. Tusen takk til Pilar fra Pecci som ville ha meg med.
Så er det vel lov å drømme videre om bryllup og om at man blir spurt om å lage en ordentlig bryllupskake en gang, det er gratis å drømme. Håper du fikk inspirasjon til å bake litt også.
                                    Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario