miércoles, 28 de octubre de 2015

Halloweenkake

Bare noen dager igjen til det er Halloween så da passer det bra at jeg byr på fjorårets Halloween kake her på bloggen . Det var en stor kake da vi var over 30 personer med stort og smått på Halloweenfesten, gøy var det ,og kaka den ble spist opp den.
 Desverre er dette en av de kakene som bildene av forsvant når minnekortet mitt gikk i stykker, så desverre husker jeg hverken hva som var fyllet i kaken eller hvilke kakebunner jeg brukte. Det har jo gått ett år og hukommelsen min fungerer ikke så bra, det er ikke for ingenting at jeg tar bilde av kakene mine før de blir dekorert.
Det skulle jo være en skremmende kake siden det var Halloween, men om den ble så veldig skremmende vet jeg ikke. Jeg ble i hvertfall veldig fornøyd med dekoreringen av kaken. Både spøkelser,gravsteiner, flaggermus og gresskar fikk plass på kaken som seg hør og bør på denne tiden av året.
Alle dekorasjonen var i sukkerpasta i forskjellige farger, kaken ble også selvfølgelig smurt opp med smørkrem før den ble dekt med sukkerpasta, hvis ikke så smelter sukkerpastaen din og katastrofen blir total.
Jeg ble spesielt fornøyd med spøkelsene i sukkerpasta, de ble skikkelig søte synes jeg selvom det kanskje ikke er det utseende man vil ha på spøkelser. Jeg skrev også BOO med stor bokstaver på siden av den øverste kaken og hver av bokstavene hadde noe som var relatert til Halloween på seg.
Den nederste kaken fikk veldig enkel dekor med svarte flaggermus og gule stjerner på blå bunn. Mellom de to kakene, for å skjule ett lite mellomrom som oppstår når du stabler kaker, tvinnet jeg to lengder sukkerpasta sammen ,og fikk dermed en fin bord. Alt i alt var jeg veldig fornøyd med kaken, selvom den vel ikke skremte noen.
Håper du fikk lyst til å bake litt til Halloween , det finnes flere oppskrifter på Halloween godteri og tapas her inne på bloggen. Søk på kategorien Halloween eller trykk her for mere Halloween inspirasjon. Jeg blir kjempeglad for tilbakemelding om du prøver noen av oppskriftene, enten her inne i kommentarfeltet eller på instagram.
                                 Ha en spooky dag videre!




No hay comentarios:

Publicar un comentario