lunes, 9 de noviembre de 2015

Peppa Pig kake

Nok en kakeoppdatering er det tid for her på bloggen i dag , og denne kaken måtte jo komme før eller senere, for alle som har småtroll i huset kjenner jo til Peppa Pig eller Peppa gris som hun heter på norsk. Denne kaken ble laget til lille Sofia da hun ble tre år ,for godt over ett år siden nå, hun ble veldig fornøyd med kaken og jeg syntes det var en gøyal kake å lage.
Slike kaker som er inspirert av tegneseriefigurer er ikke alltid like lette å lage , men denne gikk det veldig greit med, dessuten er det veldig gøy med masse farger på en kake innimellom. Om du vil prøve deg på en Peppa Pig kake trenger du en kakebunn. Jeg brukte en kakebunn laget etter tre like prinsippet, oppskriften finner du her, jeg hadde også i litt rosa konditorfarge slik at jeg endte opp med en rosa kakebunn.
Deretter ble den fylt med melkesjokoladefluff (oppskrift her), friske jordbær, mimimarsmallows og biter av marssjokolade. En kjempegod kombinasjon om jeg selv for si det. Denne gangen brukte jeg en sjokoladesmørkrem til å dekke kaken før sukkerpastaen. Siden jeg kom til å dekorere med sukkerpasta i sterke farger våget jeg meg på sjokoladesmørkrem denne gangen.
Oppskriften på sjokoladesmørkremen finner du her på bloggen, den eneste forskjellen er at du har i 3-4 ss med kakao. Når kakene jeg lager skal dekkes med hvit eller lys sukkerpasta er det sjeldent jeg dekker dem med sjokoladesmørkrem, da jeg alltid er redd for at det skal synes igjennom. Denne gangen dekte jeg ikke hele kaken med sukkerpasta men begynte med ett blått dekke som skulle bli himmelen på kaka.
Som du ser av bildet så dekte jeg ikke helt til bunnen,dette fordi jeg ikke liker dobbelt lag med sukkerpasta på kakene mine, det blir altfor tykt og mektig synes jeg. Deretter skar jeg ut gress i grønn sukkerpasta, som jeg festet til den nederste delen av kaken.
Når det var gjort var det bare å slippe fantasien løs og dekorere i vei. Teiningene i selve serien er jo ganske så enkle og med ett barnslig preg over seg,så jeg prøvde å følge de samme linjene. Jeg begynte med å plassere en stor gul sol på kaken.
Deretter lagde jeg enkle blomster i ulike farger, disse fikk også noen sukkerperler som dekor. Ei stor rød marihøne fikk deretter plass på kaka,deretter fulgte en sommerfugl og noen rosa skyer.
Familien Pig bor jo også i ett hus som er ganske så lett gjenkjennelig, så en mindre utgave av det fikk også plass på kaken. Navnet på bursdagsbarnet i små sjokolade bokstaver og en liten kanin ble det også plass til.
På toppen av kaken ble selveste Peppa Pig og broren hennes Georg plassert. Selve figurene var enkle å forme i sukkerpasta, som sagt rette linjer og få detajer gjør disse til relativt enkle figurer å lage.
Ett teppe å sitte på , litt blomster rundt og selvsagt hadde Peppa Pig med seg en gave til bursdagsbarnet og så var kaken ferdig dekorert. Som sagt dette var en kake jeg syntes det var veldig gøy å lage, morsomt med mange og sterke farger.
En kake jeg ble veldig fornøyd med, og bursdagsbarnet var i ekstase og kjempefornøyd så da var min jobb gjort. Den smakte også nydelig og det var ikke en bit igjen på fatet da bursdagsselskapet var over, det er ett godt skussmål tenker jeg.
Håper du fikk litt inspirasjon til å bake, og skulle du bake noe ifra bloggen setter jeg stor pris på tilbakemeldinger ifra dere. Du kan kommentere i kommentarfeltet her på bloggen , eller også gjerne på instagram,der finnes jeg også som Bakemester Snipp.
                                 Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario