lunes, 11 de enero de 2016

Frozen kake 2

Jeg tar opp tråden igjen med litt kakeoppdateringer her på det nye året,nå som julebloggingen definitivt er over.I dag blir det nok en Frozen kake,min andre,den første finner du her på bloggen,at dette er en hit hos småtrolla er vel kanskje ikke noen bombe. Min andre Frozen kake ble laget til Lydias bursdag.
Jeg har laget en Hello Kitty kake til Lydia før som du kan se her på bloggen,men denne gangen var altså ønsket Frost kake og da ble det så.Dette er dessverre en av de kakene som de fleste bildene forsvant av da minnekortet mitt gikk i stykker så jeg husker ikke hva den var fylt med, men jeg vet at jeg brukte en sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen.
 Den ble også selvsagt smurt opp med smørkrem før den ble dekorert med sukkerpasta. Jeg ville gjøre denne litt annerledes en den forrige Frozen kaka og hadde fokus på Elsa denne gangen. Jeg printet ut ett bilde av Elsas ansikt fra nettet og klippte det opp i de forskjellige delene.
Deretter skar jeg ut de forskjellige delene i sukkerpasta og puslet de sammen på toppen av kaka igjen. Litt pirke arbeid er det , men jeg syntes det ble veldig fint til slutt. Konturer etc. på selve ansiktet til Elsa tegnet jeg på med en spiselig penn.Leppene fikk litt rosa glitter på og vips så ble Elsa litt mere levende.
Olaf måtte jo også få være med, hva ville en Frozen kake være uten ham, så jeg modelerte ham i sukkerpasta og festet han på den ene siden av kaken, denne gangen med hodet på plass. På forsiden av kaken plasserte jeg bursdagsbarnets navn, og rundt kaken lagde jeg en bord av snøkuler og blå blomster.
Da det var gjort syntes jeg fortsatt at kaken var litt tom,så jeg fikk på plass noen hvite snøkrystaller med litt spiselig glitter på og noen hvite og blå blomster med spiselige sølvperler på.Da det var gjort syntes jeg kaken ble veldig fin.
Jeg fikk i ettertid rapporter om at kaken smakte godt og at bursdagsbarnet ble veldig begeistret for sin Frozen kake, og da sier jeg meg fornøyd også. Dette var en morsom kake å dekorere selvom det var den andre i sitt slag, det kan noen ganger være litt utfordrende og kakene kan fort bli litt like,men denne gangen gikk det fint og kaken fikk ett helt annet utseende enn den forrige.
Håper bakelysten er på plass i det nye året også og at du vil fortsette å titte innom meg både her på bloggen og på Instagram,velkommen skal du være.
                                    Ha en fin dag videre!



No hay comentarios:

Publicar un comentario