viernes, 14 de octubre de 2016

Tapas;Druer i godt selskap

Fredag og tapastid her på bloggen igjen,denne gangen en frisk tapas med druer får du her av meg i dag. Druer er i sesong her i Spania for tiden og de er store,fine og søte ,perfekte til å nyte en fredagskveld akkurat som de er eller i godt selskap som i dette tilfellet.
Dette er en tapas som er veldig enkel å lage og du trenger ikke mange ingrediensene heller. Om du vil prøve deg på denne trenger du følgende ingridienser til ca 25 tapas;

        75g grønne druer        /      75g de uvas verdes
           75g blå druer          /     75g de uvas moradas
            175g bacon            /        175g de bacon
       5ss creme fraiche       /    5 cda de creme fraiche
       1/2 pink lady eple       /     1/2 manzana pink lady
                pepper                 /            pimienta
                urtesalt                 /       sal de hierbas

Begynn med å vaske druene dine godt, deretter kommer den verste jobben, nemlig å dele alle druene i to og plukke ut steinene.
 Når det er gjort kutter du opp baconet i småbiter og sprøsteker det. La det avkjøles. Deretter blander du baconet sammen med druene. Kutt det halve eplet ditt i småbiter også og ha det i den samme bollen. Jeg beholder skallet på eplet. Deretter har du i de 5 ss med creme fraiche.
Rør det hele godt sammen og smak til med pepper og urtesalt. Jeg liker best å spise denne tapasen kald så jeg setter den i kjøleskapet en stund før jeg serverer den, men den smaker like godt romstemperert.Den holder seg fint noen timer i kjøleskapet så den kan forberedes på forhånd om det skulle være ønsklig.
Som sagt en enkel tapas å forberede og den smaker godt sammen med ett glass rødvin om det skulle kunne friste. Håper du fikk lyst til å prøve, om du gjør det blir jeg veldig glad for tilbakemelding. 
                                     Ha en fin fredag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario