sábado, 31 de diciembre de 2016

Mandarinmojito

Da var årets siste dag kommet og det skal vel feires i de tusen hjem tenker jeg,selv er jeg tilbake i spania og lengter allerede hjem til norge igjen. Til nyttårsfeiringen trenger man litt godt i glasset og selvom vel champagne og prosecco pleier å være favoritten hos mange vil jeg absolutt annbefale deg denne supergode mandarinmojitosen.
Smaker friskt og godt og lyser opp i glasset,litt ekstra c-vitaminer får du også med på kjøpet😉.Om du vil prøve deg på denne mandarinmojitosen trenger du følgende ingredienser til 1 stor mojito;

          5 mandariner           /              5 mandarinas
              1/2 sitron              /                1/2 limon
       3-5ss brunt sukker      /     3-5cda de azucar marron
                 rom                   /                    ron
                mynte                  /            hierbabuena
                isbiter                  /                  hielo

Begynn med å ha rom og brunt sukker i glasset,bruk den mengden du selv ønsker av begge, jeg liker min mojito søt så jeg har i 5 ss brunt sukker,følg din egen smak.Ha deretter oppi 5-6 mynteblad og knus dem mot det brune sukkeret.
Deretter deler du mandarinene dine i 2 og presser juicen ut av dem,det samme gjør du med den halve sitronen din.
Bland mandarin og sitronjuicen sammen med rom blandingen,rør det hele godt sammen. Ha i masse isbiter og flere friske hele mynteblad,og voila har du verdens beste mandarinmojito. Supergod og frisk,en av mine nye favoritter,kanskje noe å servere gjestene dine om du skal ha det i dag.
Håper du fikk lyst til å prøve deg på denne og så håper jeg selvfølgelig at jeg får se deg her inne igjen i 2017. Ønsker dere alle ett riktig godt nytt år, så ses vi i snart igjen.
Godt nytt år!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario