lunes, 8 de mayo de 2017

17 mai Yoghurtis i rødt hvitt og blått

Da kjører vi i gang med litt 17mai blogging her inne på Bakemester Snipp,er jo bare en uke igjen til den store dagen nå.Vi begynner med noe jeg tror absolutt alle spiser på 17 mai,nemlig is.Husker at det ble utallige is på 17 mai i min barndom og jeg regner med at det er det samme nå hjemme i gamlelandet.
Regner med at det er en del barn som kommer til å få magen full av is på 17 mai,det hører jo liksom til på 17 mai uansett vær og vind,is må man ha.Jeg har kommet opp med en litt sunnere varient for 17 mai feiringen men den er på ingen måte noe dårligere på smak. Om du vil prøve deg på 6 yoghurtis i rødt hvitt og blått trenger du følgende ingredienser;

              375g kokosyoghurt      /     375g de yogur de coco
                   1ss honning            /            1cda de miel
                       jordbær              /                 fresas
                       blåbær                /              arandanos
               små plastikkkrus         /         vasos de plastico
                      ispinner               /          palitos de helado

Det hele er såre enkelt og gjort i en fei. Ha yoghurten din over i en bolle og ha i honningen din. Rør det hele godt sammen.
Ta frem 6 små plastikkglass og fyll i noen blåbær og oppskjærte jordebær i glassene.Ikke ha i altfor mange i hvert glass da du kommer til å etterfylle med bær.
Fyll deretter opp med yoghurtblandingen din.Rør litt rundt slik at det ikke danner seg luftlommer,etterfyll så med litt flere blåbær og jordebær, før du stikker en ispinne ned i midten av plastikkglasset. Sett så glassene i fryseren.
De trenger å stå ett par timer til de er frossne helt igjennom.Når de skal spises tar du dem ut av fryseren og lar dem stå på kjøkkenbenken i ett par minutter før du drar dem ut av plastglasset.
Så er det bare å nyte,smaker deilig søtt og av kokos,falt i smak her hos den yngre garde så da skulle det bare være å spise ivei så mange man vil ha. At denne dessuten kan nytes med god samvittighet er jo ikke akkurat en ulempe det heller.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg har spist noen av disse jeg også og jeg synes de er supre,letter på søtsuget og de er jo slett ikke usunne. Det fine med disse er at du kan lage dem allerede i dag og ha dem i fryseren frem til nasjonaldagen om de får stå i fred der så lenge da 😉Følg med her inne for flere tips til 17 mai denne uka.
                                       Hipp hipp hurra!

No hay comentarios:

Publicar un comentario