lunes, 1 de mayo de 2017

Konfirmasjonskake gutt

Kakebordet er selvsagt ikke komplett uten selve konfirmasjonskaken, og denne gangen ble den i 3 etasjer og selvsagt i hovedsak blå siden konfirmanten var tantebarnet mitt Carlos.Dette er en veldig stor kake men med 70 gjester måtte den nesten bli så stor. Det ble faktisk litt til overs men jeg foretrekker det,er alltid livredd for at det skal bli for lite.
Figuren på toppen av kaken var det konfirmantens mamma som kom med ,så da fikk den selvfølgelig plass på kaka.Jeg var faktisk veldig glad for det om jeg skal være ærlig,da jeg ikke er noe glad i eller god på å modellere mennesker i sukkerpasta.
Jeg hadde tre forskjellige størrelse på kakebunnene den største på 26cm finner du oppskriften på her på bloggen. De to andre kakebunnene på 20cm og 15cm ble bakt etter den samme oppskriften som du finner her. Den miste kaken blir det litt røre til overs med, men da steker jeg muffins av den,to fluer i en smekk.
Kakene ble deretter fylt med melkesjokoladefluff,oppskriften på denne finner du her.Husk at du må lage tre dobbel porsjon,det er jo tre kaker som skal fylles.I tilegg kuttet jeg opp friske jordbær og hadde i kakene.De ble deretter dekt med min smørkrem,før den største og den minste ble trekt med hvit sukkerpasta og den mellomste med lyseblå sukkerpasta.
Den største kaken fikk deretter en bord med blå blomster med spiselige sølvperler nederst,og også lyseblå utskårede striper plassert jevnt rundt kaken.
For at kaken ikke skal bli for rotete valgte jeg å bruke den samme dekoren på den miste kaken på toppen. Konfirmantfiguren fikk også den samme borden med blomster rundt seg.I tillegg ble det noen blå sommerfugler på siden av kaken.
Den nest minste kaken i midten fikk lyseblå "puter"av sukkerpasta og de samme sukkerpastablomstene som de andre kakene,men i hvit sukkerpasta. Alt i alt ett ikke for komplisert design,men jeg liker at konfirmasjonskaker er litt stilrene og ikke for pyntet.
Husk å bruke sugrør som støtte i midten av kakene dine,disse kakene blir fryktelig tunge og om du ikke støtter opp under hvert lag kan kaken fort sige sammen og det er ikke noe særlig hyggelig.
Jeg ble fornøyd med kaken og det var konfirmanten også,det er ikke alltid like lett å pynte kaker til gutter,de er jo ikke så mye for dill og dall,men han var fornøyd så da var jeg det også.
Figuren på toppen syntes jeg var veldig fin også og den satte prikken over ien på kaken.Husk bare å feste den med litt smørkrem,ellers kan uhellet fort være ute.
Dette designet er veldig unisex så denne kaken kan fint brukes om konfirmanten er en jente,men typisk da ville jeg vel byttet ut den blå sukkerpastaen med rosa sukkerpasta.
Håper du fant inspirasjon om du skal bake en konfirmasjonskake nå i våres.Det kommer flere konfirmasjonskaker og dåpskaker fremover på bloggen så titt gjerne innom her snart igjen,det blir jeg veldig glad for.
Ha en fin dag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario