lunes, 5 de junio de 2017

Mojito iskake

Nå håper vi sommeren kommer for fullt nå som juni måned har startet.Jeg kjører en temamåned med iskaker her på bloggen i juni,jeg har en hel del iskaker som jeg har bakt men som ikke har blitt blogget,så da tenkte jeg det kunne være ett passende tema å kjøre igang sommeren med. Først ut er denne nydelige mojito iskaken,smaker fabelaktig og annbefales på det sterkeste.
Denne kaken er lettlaget og smaker fantastisk og er du mojito fan som meg så må denne bakes straksens. Jeg bakte den første gang til mitt 40 årslag i fjor,og den blir stadig bakt igjen.Til denne supre mojito iskaken trenger du følgende ingredienser til bunnen;

          100g pretzels                 /      100g de pretzels
             75g smør                    /    75g de mantequilla

Til selve kaken trenger du følgende ingredienser;

       250g philadelfiaost           /      250g de queso philadelfia
            150g sukker                 /            150g de azucar
                 2lime                       /                 2 limas
             frisk mynte                   /            menta fresca
               5dl fløte                      /             5dl de nata
              2ss melis                     /       2cda de azucar glace

Begynn med å lage bunnen til iskaken din.Kjør pretzel til smuler i en food processor og smelt smøret ditt.Bland de to sammen og trykk så deigen ut i bunnen på kakeformen din.Jeg brukte en 23cm form.Sett bunnen i fryseren i 20 minutter. Deretter begynner du med å finrive skallet på limene dine og så presser du saften ut av limene dine og har det i en bakebolle.
Deretter kjører du myntebladene dine i foodprossecoren din og har de i den samme bakebollen,sammen med sukker og philadelfiaosten. Rør det hele godt sammen.
Deretter er det klart for å hardvispe fløten din. Sett den i fryseren i 10 minutter før du pisker den opp til en tykk krem med 2 ss melis i.Vend deretter kremen inn i osteblandingen din og hell det over den nå kalde kakebunnen.
Bruk en slikkepott til å jevne til overflaten på kaken og sett den så tilbake i fryseren og la den stivne helt, det tar ca 40 minutter. Så er det bare å glede seg til å nyte av denne friske og supergode mojitoiskaken.
En ny favoritt hos meg og dessuten en fin kake å ha i bakhånd til ferien da du ikke trenger stekeovn til denne,det kan jo være en fordel noen ganger.Som sagt annbefaler jeg denne på det sterkeste,prøver du deg på denne blir jeg glad for å høre hva du syntes.Titt gjerne innom her snart igjen og takk for besøket for denne gangen.
He en fin bakedag !

No hay comentarios:

Publicar un comentario