miércoles, 13 de septiembre de 2017

Troll kake

Nok en kake på bloggen i dag og også denne etter en kjent barnefilm,nemlig Troll. Når det dukker opp nye barnefilmer eller barneserier går det som regel ikke lang tid før jeg får forspørsel om å lage en kake med det motivet og slik gikk det også denne gangen da filmen Troll kom ut.Det var nok en gang Sofia som hadde bursdag og ønsket var altså Troll kake så da var det bare å sette i gang.
Jeg har laget stort sett alle bursdagskakene til Sofia ifra hun ble født, og det er selvfølgelig veldig gøy å se tilbake på. Vi har til nå vært innom Påskeharen,Peppa PigFrozen og Prinsesse Sofia og i år ble det altså denne Troll kaken. Denne syntes jeg det var veldig gøy å lage og jeg ble kjempefornøyd med resultatet,det skjer ikke alltid😝
Til selve kaken benyttet jeg meg av en stor sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen.Den er god og saftig og dessuten rekker kaken til ca 20 personer. Deretter ble kaken fylt med melkesjokoladefluff og oppskåret hermetisk fersken,dette etter ønske fra bursdagsbarnet selv.
Kaken ble så smurt opp med min vanlige smørkrem,før den ble dekt med grønn sukkerpasta.Jeg valgte grønn sukkerpasta da den symboliserer skogen Trollene bor i i filmen. Regnbuen og sterke farger er sentrale i filmen også ,så jeg lagde en regnbue i sukkerpasta som fikk plass på toppen av kaken,blandt noen skyer.
Så kom selve utfordringen å lage hovedpersonen Poppy i sukkerpasta.Det gikk bedre en jeg trodde,jeg liker ikke å lage personer eller store figurer noe særlig,men Poppy gikk det utrolig bra å lage og jeg syntes selv hun ble veldig lik, overraskende fornøyd med meg selv.
Husk at om du skal lage slike store figurer i sukkerpasta så lag dem på forhånd.De trenger ett par dager å tørke på før de bør plasseres på en kake ellers er de lett for myke og faller sammen. så start jobben med figurene i god tid.
Resten av kaken fikk deretter bursdagsbarnets navn på seg i store fargerike bokstaver og flere fargerike sommerfugler i forskjellige størrelser,det myldrer jo av sommerfugler i filmen så veldig passende syntes jeg.
Det siste jeg hadde på kaken var en bord rundt skjøten mellom selve kaken og kakefatet,selvom sukkerpastaen er rett satt på liker jeg alltid å dekke til denne delen av kakene mine,en fiks greie oppe i hodet mitt.Denne gangen ble det ett tvinnet grønt og gult bånd.
Og det var det hele ,som sagt en kake jeg ble riktig så fornøyd med selvom jeg var litt skeptisk til en helgrønn kake i begynnelsen,men i kombinasjon med alle de andre livlige fargene fungerte det veldig bra. Sofia,bursdagsbarnet,var også veldig fornøyd med kaken og blåste fornøyd ut lysene ,så da annser jeg jobben for vellykket også.
Håper du fikk lyst på kake nå og kanskje også du fikk lyst til å bake litt.Følg meg gjerne på instagram for inspirasjon der også,jeg heter Bakemester Snipp der også. Håper du titter innom her på bloggen snart igjen.
Ha en fin dag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario