miércoles, 14 de febrero de 2018

Valentineskake

Da var selveste Valentines dagen her og jeg feirer selvsagt med en Valentines hjertekake her inne på bloggen. Ta godt vare på hverandre i dag.Gled en venn ,en nabo ,en kollega,kona eller mannen din. Dette er en dag for å hylle kjærligheten i alle dens former og farger. Nyt dagen og sett pris på de små øyeblikkene.
Dagen kommer jo midt i uka, men du kan sikkert glede noen litt ekstra for det og skulle du ha tiden til rådighet så kan du jo bake denne Valentines hjertekaken til noen. Til denne kaken har jeg brukt min vanlige sjokoladekakebunn,bakt i en hjerteform, som du finner oppskriften på her på bloggen. Denne kakebunnen slår aldri feil og er veldig lettbakt.
Kaken ble fylt med mørk sjokoladefluff, hvordan du lager det kan du lese om her på bloggen. Men denne gangen byttet jeg ut melkesjokoladen med mørk sjokolade for en litt saftigere smak.Kaken ble også fylt med hermetisk fruktsalat.
Denne smakskombinasjonen er veldig god. Men du kan selvsagt fylle den med det du måtte like.Deretter laget jeg smørkrem etter denne oppskriften,den ble dessuten farget lilla før jeg smurte opp hele kaken med ett tynt lag.
Deretter spritset jeg roser av smørkremen rundt sidene på hjertekaken.Dette er ikke vanskelig i det hele tatt og det blir veldig dekorativt. Du kan se en video på hvordan det gjøres her.Dette er noe alle kan klare.
På toppen brukte jeg 500 gram friske jordbær som jeg skjærte i fine skiver og la i linjer som fulgte hjerteformen på kaken. Jeg brukte masse jordbær og la dem tett i tett og noen oppå hverandre.
Dette blir også veldig dekorativt og det er heller ikke vanskelig,det tar bare litt tid.Men kaken blir lekker å  se på og den smaker dessuten himmelsk, mørk sjokolade og jordbær er en nydelig kombinasjon.
Håper du får en super Valentines dag og du mottar en overraskelse eller kanskje du er den som gir en overraskelse i dag,og skulle du ville ha en overraskelse i form av en kake eller mat så ta en titt på Valentines kategorien her på bloggen,der finner du over 35 gode ideer til å overraske med.Håper vi ses her inne snart igjen.
Ha en super Valentines dag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario