viernes, 20 de abril de 2018

Tapas: Parmesandrysssede gulrøtter

Fredag og endelig litt sol og varme her i spania etter nesten tre uker med sammenhengende regn,nå er det plutselig full sommer og jeg klager ikke på det. Fredag og da byr jeg som vanlig på tapas her på bloggen,i dag nydelige parmesandryssede gulrøtter,smaker så godt.
Lager seg nesten selv og er ferdige på en halvtime,de skal stå i ovnen å godgjøre seg en stund så da kan du fint benytte tiden til noe annet. Er virkelig kjempegode disse,om du vil prøve deg på parmesandryssede gulrøtter trenger du følgende ingredienser:

1 pose knaskerøtter*/1 vaso de zanahorias preparadas
smør/mantequilla
2 hvitløksfedd/2 de ajo
ca 100g revet parmesan/ca 100g de parmesano

Begynn med å sette ovnen din på 200 grader. Deretter legger du gulrøttene dine på ett stekebrett som du kler med bakepapir.*Jeg bruker de litt midre knaskerøttene som du får kjøpt hjemme i alle butikker,de passer perfekt til denne tapasen og er dessuten ferdige til bruk og smaken de har er helt nydelig.
Smelt en god klatt med smør og press hitløksfeddene sine i en hvitløkspresse og bland dem med smøret.Hell så det hele over gulrøttene dine før du setter det hele inn midt i ovnen på 200g i 15 minutter.
Mens gulrøttene står i ovnen finriver du parmesanost.Jeg har skrevet ca 100g i oppskriften men det hender ofte at jeg bruker mer en det , men så er jeg veldig glad i parmesanost da,bruk det du føler for. Når de 15 minuttene har gått tar du gulrøttene ut av ovnen og heller av smøret.  
Strø over parmesanosten og sett deretter stekebrettet tilbake inn i ovnen i 10 minutter. Da skulle osten din ha smeltet og blitt passe smørstekt.Så er det bare å gjøre klart til servering,som sagt de smaker helt nydelig og jeg liker dem like godt varme som kalde.Men de er hakket bedre varme.
En lekker tapas som lager seg selv mens du inntar sofaen og ser på gullrekka.Det hender at jeg bruker disse son tilbehør til middager også så her er ikke bruken begrenset til tapas,prøv deg frem.
Håper du fikk lyst på tapas nå og falt ikke denne tapasen i smak så finner du 140 andre tapasoppskrifter her på bloggen,det skulle være noe for enhver smak. Titt gjerne innom meg her igjen snart,det setter jeg pris på.
Ha en fin helg!



No hay comentarios:

Publicar un comentario